منظور: لایحه بودجه ۱۴۰۳ به منابع مولد سازی متکی نیست-راهبرد معاصر

منظور: لایحه بودجه ۱۴۰۳ به منابع مولد سازی متکی نیست

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رئیس سازمان مدیریت در مورد منابع بودجه اظهار داشت : به گفته منظور، بودجه ۱۴۰۳ به درآمدهای مولدسازی اتکای چندانی ندارد و اتکای دولت به درآمدهای مالیاتی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۸۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد راستینه با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت در این جلسه معاون بانک مرکزی گزارشی را از رشد اقتصادی در ۸ ماه نخست امسال به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده توسط معاون بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور به غیر از درآمدهای نفتی در ۸ ماه نخست امسال چهار و نیم درصد و با محاسبه درآمدهای نفتی شش و نیم درصد بوده است .

وی افزود: در جلسه امشب همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی را از منابع درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد و گفت که تاکید دولت بر توجه به درآمدهای پایدار و واقعی است و از توجه به درآمدهای غیر واقعی و غیر قابل تحقق پرهیز دارد.

راستین خاطرنشان کرد: آقای منظور گفت که با توجه به تحقق بخش اندکی از درآمدهای مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دولت اتکای چندانی به درآمدهای این بخش ندارد و توجه و اتکای دولت به درآمدهای مالیاتی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: همچنین آقای منظور درباره تخصیص منابع به همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارائه کرد و بنا شد تا این موضوع در کارگروه مشترکی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مجلس و دولت در این کار گروه مشترک بر سر تخصیص منابع به اجرایی سازی قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به توافق برسند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده